Ciągle czekasz na informację jakie dane uzupełnić w dotacji Mój Prąd? Zapraszamy do lektury.

ikona strzałki w prawą stronę Wróć do bloga

Właściciele małych instalacji fotowoltaicznych dzielą się na zwolenników dotacji Mój Prąd i tych nieprzekonanych. W tej pierwszej grupie znajdują się głównie ci, którzy dostali już swoje 5000 zł dofinansowania, natomiast do drugiej grupy zaliczamy między innymi osoby, którzy z dotacją są jeszcze wstrzymywani. Dlaczego tak się dzieje?

Czasami przy wysyłaniu wniosku o dotację po jakimś czasie jego status zmienia się na „…wymaga uzupełnienia …”, lecz mimo dalszego zapewnienia, że „Pracownik weryfikujący wniosek skontaktuje się z Wnioskodawcą” nikt się nie odzywa. Co w takiej sytuacji?


Zgodnie z informacją z NFOŚiGW, po otrzymaniu wyżej wymianioej informacji, należy cierpliwie czekać na kontakt ze strony Dotacji. Jednak wnioski wymagające uzupełnienia mogą procedować się nawet 9 miesięcy! Czy da się to przyspieszyć? Da się! Co prawda nie ma bezpośredniej infolinii przeznaczonej dla tego typu rzeczy, jednak zawsze można napisać wiadomość celem przypomnienia o sprawie.

Zanim jednak napiszemy mail, trzeba się przygotować. W tym celu należy:
1.       Sprawdzić, czy we wniosku był podany prawidłowy adres mailowy. Z tego maila powinniśmy wysłać naszą wiadomość, gdyż NFOŚiGW pisze: „Ze względu na przepisy  RODO prosimy by w sprawie statusu złożonego wniosku kontaktować się z adresu mailowego podanego we wniosku o dofinansowanie.”
2.       Sprawdzić dokładnie skrzynkę mailową (również folder SPAM) celem upewnienia się, czy nie ma nigdzie zawieruszonej informacji z NFOŚiGW
3.       Przygotować numer PPE. Można go znaleźć na fakturze za energię elektryczną lub na umowie kompleksowej.
 
Następnie należy napisać mail na adres wnioskinabor2@nfosigw.gov.pl z pytaniem o informacje dotyczące braków we wniosku i zawierającym: numer wniosku, numer PPE, adres e-mail (ten, który był podawany we wniosku), imię i nazwisko wnioskodawcy/pełnomocnika. Poniżej przedstawiamy przykładowy mail:
 
Dzień dobry,
Na stronie dotacji widnieje status mojego wniosku „Wniosek XXX został zweryfikowany pod względem merytorycznym i wymaga uzupełnienia. Pracownik weryfikujący wniosek skontaktuje się z Wnioskodawcą.” Jednak nikt się jeszcze ze mną w tej sprawie nie kontaktował. Proszę o pilną informację, jakich danych brakuje jeszcze we wniosku.
Numer PPE: YYY
Adres email: ZZZ
Podpis

 
Z naszej analizy wynika, że większość klientów po wysłaniu podobnego maila otrzymuje upragnioną informację zwrotną.
Trzymamy kciuki!

 

data publikacji 21.05.2021

Darmowa wycena